3bandes, tres germanes amb tres maneres de narrar
Entrevista a Helena, Cristina i Gemma Capdevila, impulsores d'una productora anomenada 3 bandes
Per Nuria Gallardo, Jonathan Bedoya i Carla Altadill
16 d'octubre de 2020
L'Helena, la Cristina i la Gemma Capdevila són tres germanes que han creat una productora, 3bandes. Les tres tenen perfils molt diferents però alhora hi ha una cosa que les ha permès compaginar les seves maneres de narrar. Totes tres es dediquen al món de l'audiovisual i de la comunicació.

Entrevista realitzada per l'equip d'entrevistes
3 germanes
PROJECTES
Oficios artesanales
Pescadores en Mbour
La Cristina és la germana gran i és periodista. Ha cursat del Màster de Periodismo de Viajes de la Universitat Autònoma de Barcelona. Es dedica al fotoperiodisme i és la productora del projecte. A més, ha treballat per a mitjans com: El Temps de les Arts, Núvol, El Periódico, El Nacional i Lleida TV.

Cristina Capdevila
FILMOGRAFIA

Gemma Capdevila
La Gemma és directora audiovisual, és graduada en Directora de Cinema per l'ESCAC. És la germana mitjana de 3bandes i ha sigut l'encarregada de gravar tota l'experiència de la gira "Nothing but road" conjuntament amb Iñaki Gorraiz. Ha fet una llarga llista de treballs, entre aquests curtmetratges com Grietas i Herencia o el documental Generación 94.

Helena Capdevila
L'Helena és la germana petita de 3bandes. Ella és productora musical i cantautora, va estudiar producció musical a Microfusa i està cursant el Grau Professional d'acordió al Conservatori del Bruc. Compon música per encàrrec i actua en esdeveniments. Ella va gravar una cançó com a treball de final de curs dels seus estudis de producció musical de l’Escola Microfusa de Barcelona. Aquest treball la va animar a compondre diferents temes que han conformat l’Ep Fairytales. Un projecte editat per Txabi Ábrego a Almancelles. A Fairytales trobem cançons que fan referència al creixement i fer-se gran, el fet de superar la innocència i també serveix com a crítica a les xarxes socials. És un treball amb quatre cançons d'estil folk amb aire reivindicatiu.
MÚSICA


"Nothing but road"

"Nothing but road" és un projecte que neix de la productora 3bandes durant el confinament, una gira en autocaravana per 10 pobles d'Espanya. L'Helena feia els concerts, la Gemma era l'encarregada de gravar l'experiència i próximament publicarà un documental d'aquest viatge, i la Cristina també ha fet tasques de producció.
Mapa interactiu realitzat per l'equip d'entrevistes